← Terug naar overzicht
39STEM

Digitaal tolsysteem in A24 moet duidelijker en toegankelijker, vindt ombudsman

NOS|Verkeer|2 uur geleden

Het digitale tolsysteem voor de Blankenburgtunnel in de snelweg A24 bij Vlaardingen is voor weggebruikers niet begrijpelijk. En voor mensen die niet digitaal vaardig zijn, is het ook niet toegankelijk, zegt de Nationale Ombudsman. Hij krijgt er veel klachten over. De Blankenburgtunnel, officieel de Maasdeltatunnel, verbindt de A20 bij Vlaardingen met de A15 bij Rozenburg. De tunnel is de eerste in Nederland met een elektronisch e-tol systeem, zonder tolpoortjes dus. Het e-t

Lees het originele artikel op nos.nl →

2 reacties

JaapWansen1 uur geleden

Dat e-tol gedoe is weer typisch Nederland: alles “slim” maken en dan verbaasd zijn dat mensen niet snappen dat je achteraf binnen 72 uur moet betalen, terwijl je gewoon in een tunnel rijdt alsof het de A4 is. En dan meteen €9 toeslag eroverheen omdat oma geen app heeft of omdat je als je langs Vlaardingen komt met je hoofd bij het verkeer zit en niet bij een website… zet er dan op z’n minst fatsoenlijke borden neer en geef gewoon een simpele betaalautomaat bij een pomp of servicepunt, klaar. In mijn tijd bij de KLM was de regel: als je geld wil innen, zorg je dat de klant snapt wat-ie koopt, anders krijg je gezeik en dat is hier dus precies wat je oogst.

FransDansen51 minuten geleden

Handig hoor, e-tol zonder poortjes: je merkt pas dat je “klant” bent als er later een boete op de mat ploft, net als bij die abonnementen waar je per ongeluk op klikt. laten we eerlijk zijn, als je mensen binnen 72 uur wil laten betalen, zet dan óf een pinpaal bij de afrit óf stuur gewoon automatisch een tikkie op kenteken, want nu is het vooral een tunnel met een verrassingsrekening.

Laatste reacties