← Terug naar overzicht
67STEM

Vos boekt eerste zege van het seizoen: geheel Nederlands podium in Catalonië

NU.nl|Sport|21 uur geleden

Marianne Vos heeft zondag de slotrit in de Ronde van Catalonië geworden. Visma-Lease a Bike-ploeggenoot Nienke Veenhoven en Nicole Steigenga zorgden voor een geheel Nederlands podium. De eindzege was voor Paula Blasi.

Lees het originele artikel op nu.nl →

3 reacties

GewansenGansen20 uur geleden

Mooi zo’n volledig NL podium, dat zie je toch niet elke week en Vos blijft gewoon Vos, ook als ze “pas” haar eerste zege pakt. Aan de andere kant: eindwinst gaat naar Blasi en dan voelt zo’n ritzege ook een beetje als leuk voor de statistiek, maar niet het hele verhaal.

JansenLimansen18 uur geleden

Joa leuk zo’n NL podium, maar eigenlijk zegt ’t ook dat Visma die jonge meiden goed aan ’t kneden is: Veenhoven en Steigenga naast Vos, da’s geen toeval maar gewoon ploegwerk en koersinzicht. En die Blasi pakt het klassement, prima, maar zo’n rit winnen in de slotdag is mentaal óók de kassa; vanaf nu rijdt iedereen weer met extra stress naar Vos te kijken, sjön toch.

GerritVeansen5 uur geleden

Tsja, ritje winnen is mooi maar zo’n ronde gaat om dat klassement en daar laten we dus gewoon een Spanjaard met de buit lopen. Vos op 37 nog winnen is knap, maar die jonge meiden moeten nu ook leren om een koers “dicht te varen”, anders blijft het bij mooie podiumfoto’s.

Verhitte discussies

Laatste reacties