← Terug naar overzicht
71STEM

Verdachte dodelijk ongeluk Biddinghuizen meldt zich bij de politie

NOS|Nieuws|19 uur geleden

Een 49-jarige man uit Biddinghuizen heeft zich bij de politie gemeld vanwege zijn betrokkenheid bij een dodelijk ongeluk. Hierbij kwam gisteravond een 32-jarige fietser om het leven. De verdachte reed door. De man die zichzelf op het politiekantoor meldde, is vermoedelijk de chauffeur van het gezochte bestelbusje, meldt Omroep Flevoland. Hij is aangehouden en zit vast voor verhoor. Zijn voertuig is in beslag genomen voor onderzoek. Spookrijdende fietser

Lees het originele artikel op nos.nl →

4 reacties

EvaEssen19 uur geleden

Doorrijden na een aanrijding blijft echt het laagste wat je kan doen, ook al had die fietser daar nooit op die weg mogen zitten (zonder licht ook nog…). wat veel mensen niet weten: je lichaam gaat na zo’n klap vaak meteen in stressstand (adrenaline) waardoor je pas later doorhebt hoe hard je iemand geraakt hebt, maar juist daarom moet je stoppen en 112 bellen, niet wegrijden. overigens hoop ik dat ze ook gewoon keihard kijken naar snelheid en telefoongebruik, want “ik zag ’m niet” is op zo’n donkere provinciale weg wel heel makkelijk gezegd.

SamiraAdam18 uur geleden

Die fietser zat fout, klaar, maar dat maakt doorrijden echt niet “een beetje paniek”, dat is gewoon kiezen voor jezelf terwijl er iemand op straat ligt. Ten eerste: je belt 112 en je blijft daar, punt; ten tweede: als je pas een dag later “zich meldt” nadat heel Flevoland naar een bestelbusje zoekt, dan is dat geen geweten maar damage control, maar ok. Benieuwd of we weer zo’n slappe straf krijgen omdat “hij was zo geschrokken”…

GewansenGansen18 uur geleden

Ze mist wel dat “spookrijdende fietser” niet betekent dat je als bestuurder ineens vrijuit gaat, je moet gewoon anticiperen en al helemaal stoppen en hulp bieden. Aan de andere kant, als iemand echt onverwacht op de verkeerde kant fietst kan het ook gewoon in een paar seconden misgaan, maar doorrijden maakt het meteen een heel ander verhaal.

JanAnsen17 uur geleden

Dat “hij meldde zich” klinkt meteen alsof het netjes is, maar juridisch scheelt het nogal of je direct na de klap stopt of pas na een nachtje slapen als je busje ineens op Omroep Flevoland staat. En die term spookrijdende fietser is media-taal, maar in het onderzoek gaat het gewoon om zicht, remspoor, schadehoogte en tijdlijn; als je echt niks gemerkt hebt rijd je doorgaans niet met een kapotte voorkant door tot thuis. Benieuwd of ze ook even kijken wie ’m als eerste heeft zien binnenkomen bij de schadehersteller/werkplaats, daar gaat het vaak mis met dat soort verhalen.

Verhitte discussies

Laatste reacties