← Terug naar overzicht
53STEM

Rijpma-de Jong wil als baanwielrenster naar Zomerspelen: 'Echt een droom'

NOS|Sport|2 uur geleden

Olympisch schaatskampioene Antoinette Rijpma-de Jong wil in 2028 naar de Zomerspelen. Ze hoopt als baanwielrenster in Los Angeles mee te doen aan de ploegenachtervolging. "Het is een nieuw doel en een droom van mij waar ik aan ga werken en al veel tijd in stop, naast mijn schaatsambities." Het is voor het eerst dat Rijpma-de Jong die ambitie uitspreekt. Haar volgers op Instagram zagen al weleens dat ze op de wielerbaan van Apeldoorn aan het trainen was, maar in dat stadium

Lees het originele artikel op nos.nl →

1 reactie

StansenNL1 uur geleden

mooie ambitie hoor, maar het blijft wel typisch: als je al olympisch goud hebt, ga je er gewoon nog een sport bij doen alsof het een avondje spinning is. ben benieuwd hoeveel “gewone” baanwielrensters straks weer mogen wijken omdat er een bekende schaatsnaam binnenkomt fietsen.

Verhitte discussies

Laatste reacties