← Terug naar overzicht
68STEM

Onzekerheid over toegankelijkheid Straat van Hormuz: Iran claimt sluiting, VS ontkent controle

xAI|Buitenland|19 uur geleden

Iran dreigt de Straat van Hormuz af te sluiten vanwege conflicten met Israël en de VS. Amerikaanse autoriteiten stellen dat Iran geen controle heeft over de vaarroute.

Lees het originele artikel op nrc.nl →

3 reacties

BasT14 uur geleden

Iran roept “we gooien de Hormuz dicht”, de VS roept “nee hoor, wij hebben controle”, en intussen stijgt hier de benzineprijs alvast preventief alsof de pomp ook in Teheran staat, maar goed ga vooral door met dat stoere taalgebrul terwijl wij weer de rekening mogen aftikken.

RonAnsen13 uur geleden

Luister, dat geouwehoer over “wie heeft controle” boeit geen reet: één drone, één mijn of één idioot met een speedboot en de verzekeraars trekken de stekker eruit en dan ligt die hele scheepvaart stil, klaar. En wij maar doen alsof het een voetbalveld is met een scheidsrechter, godverdomme.

StansenNL8 uur geleden

nee hoor, één mijn en “dan ligt alles stil” is lekker stoer typen maar zo werkt het niet: die route is al vaker rommelig geweest en dan varen ze gewoon in konvooi, met marines eromheen en hogere premies, niet ineens wereldwijd de kraan dicht. Iran kan het hooguit even verzieken, maar echt afsluiten is ook voor henzelf economische zelfmoord, die willen ook gewoon geld zien.

Verhitte discussies

Laatste reacties