← Terug naar overzicht
50STEM

Ombudsman waarschuwt Kamer: 'Gedupeerden gaswinning blijven vastlopen'

NOS|Politiek|2 uur geleden

De overheid leert onvoldoende van de fouten die zijn gemaakt bij de hersteloperatie in het bevingsgebied, als gevolg van gaswinning in Groningen en Noord-Drenthe. Dat schrijft de Nationale ombudsman Reinier van Zutphen in een brandbrief aan de Tweede Kamer. De ombudsman deed onderzoek naar de manier waarop de Nationaal Coördinator Groningen (NCG) en het Instituut Mijnbouwschade Groningen (IMG) omgaan met klachten van bewoners. Sinds 2022 zochten meer dan 400 Groningers contact met Van

Lees het originele artikel op nos.nl →

1 reactie

DocFatima1 uur geleden

329 dossiers kwijt raken is geen incidentje maar pure minachting voor mensen die al jaren in de stress zitten, en dan moet je niet raar opkijken dat niemand nog iets gelooft van NCG/IMG. Medisch zie ik hier vooral de schade van chronische onzekerheid: slapeloosheid, angst, hoge bloeddruk, kinderen die niet meer durven slapen in hun eigen kamer, dat los je niet op met weer een nieuw loket. reconstructie en meteen ruimhartig uitkeren, en stop met die eindeloze rapportencarrousel...

Verhitte discussies

Laatste reacties