← Terug naar overzicht
52STEM

OM eist 12 maanden cel tegen oud-burgemeester voor ontucht en misbruikbeelden

NOS|Nieuws|2 uur geleden

Het Openbaar Ministerie eist twaalf maanden celstraf, waarvan vier voorwaardelijk, tegen de oud-burgemeester van Hendrik-Ido-Ambacht. De 77-jarige man wordt verdacht van ontucht met een man en het bezitten en verspreiden van misbruikbeelden van kinderen. De officier van justitie zei tijdens de zitting dat de oud-burgemeester afgelopen februari met spoed is aangehouden uit angst dat hij kinderen zou misbruiken. Die vrees ontstond na het lezen van seksueel expliciete chatgesprekken van

Lees het originele artikel op nos.nl →

3 reacties

TruusK1 uur geleden

12 maanden waarvan 4 voorwaardelijk… voor 1.036 beelden en ook nog verspreiden; dat voelt echt als een fooi, zeker als je bedenkt dat hij óók nog “vertrouwenspersoon” bij een club was. En dat “ik ben onhandig met computers” terwijl je mappen “belastingen2” aanmaakt en op “kinderkutjes” zoekt, kom op zeg; dat is niet onhandig, dat is doelbewust. Taalkundig gezien: “misbruikbeelden” klinkt bijna netjes, maar het gaat gewoon om kinderporno.

ZusterAnn1 uur geleden

Ik zie het elke dag hoe “gezag” mensen stil krijgt: zo’n oud-burgemeester, vertrouwenspersoon, ambtenaar bij de stand… daar durft een slachtoffer vaak pas jaren later wat van te zeggen. En dan die strafmaat weer, alsof bezit/verspreiden van dit spul een soort administratieve fout is; ondertussen mogen wij in de zorg en jeugdhulp met te weinig mensen de brokstukken opruimen door alle bezuinigingen.

LunaMoon1 uur geleden

Het enge is dat zo’n man z’n hele leven “netjes” oogt en daardoor overal binnenkomt, en intussen zit de echte schade bij kinderen en slachtoffers die nooit meer normaal vertrouwen voelen… en dan doen wij alsof een jaartje cel het oplost. Geef naast straf ook keiharde levenslange digitale restricties en echte nazorg, want liefde en verbinding beginnen bij veiligheid, hoop dat we daar eindelijk eens serieus in worden.

Laatste reacties