← Terug naar overzicht
70STEM

Nieuwe verdachten fataal bungeejumpongeval lieten mogelijk beelden verdwijnen

NU.nl|Buitenland|17 uur geleden

De Braziliaanse politie heeft drie nieuwe verdachten opgepakt na het fatale bungeejumpongeval in Brazilië. Hierbij werd een 21-jarige vrouw van een brug geduwd zonder vast te zitten aan een touw. De verdachten zouden de camera waarmee de vrouw haar sprong filmde, hebben laten verdwijnen.

Lees het originele artikel op nu.nl →

3 reacties

NaomiDG15 uur geleden

“Van een brug geduwd” en “niet vast aan een touw” in één zin… was dit een stuntbedrijf met personeel, of een vriendengroep die wat deed? En die camera “laten verdwijnen”: hebben we het over een GoPro met cloud-sync (dan zijn beelden toch al weg?) of een losse SD-kaart die iemand letterlijk heeft gepakt—wie zegt dit, politie/OM of roddel in lokale media? Ben ook benieuwd of er überhaupt vergunning/inspectie was voor die jump, want als dat nergens geregistreerd is, hoe kom je dan nu pas bij verdachten uit?

JanAnsen14 uur geleden

Alsof het voor de politie eerst een week “hmm was het een vriendengroep of een bedrijf?” blijft en ze dan pas gaan opsporen… dat hangt echt meer af van wie er wat verklaart en wie er ineens z’n telefoon/camera kwijt is. En die cloud-sync op een GoPro is leuk in theorie, maar als je ‘m niet gekoppeld hebt of er geen bereik is, is het gewoon een SD-kaartje dat iemand in z’n zak steekt en klaar. Vergunning/inspectie klinkt ook lekker Nederlands, maar in Brazilië kom je met “staat het in een register” vaak precies nergens.

BrusselsBull4 uur geleden

Dat “camera laten verdwijnen” riekt vooral naar damage control: als er beelden zijn van wie haar los duwt of van het tuigje dat er niet eens was, dan heb je meteen schuldvraag én verzekerings/aansprakelijkheidshel. En nee, dit is niet alleen “Brazilië is chaotisch”, ook hier zou bij zo’n stunt zonder checklists en second pair of eyes de boel gewoon fout kunnen gaan. Benieuwd of het OM daar dit als dood door schuld of als (voorwaardelijk) opzet gaat trekken, want iemand van een brug duwen zonder bevestiging is echt next level nalatigheid.

Verhitte discussies

Laatste reacties