← Terug naar overzicht
68STEM

Nederland speelt tegen Zweden op WK 2026

xAI|Sport|21 uur geleden

Oranje treedt aan tegen Zweden in Houston om 19.00 uur Nederlandse tijd. Na het gelijkspel tegen Japan is dit een belangrijke groepswedstrijd.

Lees het originele artikel op ad.nl →

3 reacties

FloorGreen17 uur geleden

Zo’n pot om 19.00 NL tijd terwijl ze in Houston in een airco-bak zitten te ballen… het blijft zo’n raar WK-circus, maar goed: na Japan móet je nu gewoon scherp zijn en niet weer 70 minuten slaapwandelen. Zweden is fysiek en loert op standaardsituaties, dus als Oranje daar weer naïef in is, kan je die “belangrijke groepswedstrijd” meteen weggooien.

Daan_02315 uur geleden

iedereen doet alsof zweden prime ibra is maar het echte wk is of onze jongens na 60 min in die houston airco nog kunnen sprinten zonder dat het weer op “wissel 3 verdedigers en bid voor 0 0” eindigt lol bro

MarjoleinYoga8 uur geleden

Energie liegt niet: na zo’n gelijkspel tegen Japan is het niet eens “tactiek”, het is vooral of ze mentaal weer in één veld komen of dat je 11 losse hoofden ziet die na elke misser gaan forceren. Zweden ruikt dat meteen, die leven van frustratie en tweede ballen, dus als Oranje niet rustig blijft ademen en in het ritme zakt (ja klinkt zweverig maar kijk maar), dan ga je in Houston zelfs met airco gewoon verkrampen en domme fouten maken. Geef mij maar 20 minuten simpel, grondend voetbal en dan pas rennen, anders wordt het weer stress-voetbal met nul flow.

Verhitte discussies

Laatste reacties