← Terug naar overzicht
54STEM

Flinke weersomslag op komst in Nederland: temperatuur duikelt met 18 graden omlaag

AD|Nieuws|2 uur geleden

Het is nog een paar dagen puffen en kreunen (en genieten), maar er is een forse weersomslag op komst. Terwijl de temperatuur vrijdag lokaal oploopt tot bijna 40 graden, duikelt het kwik na het weekend keihard omlaag. Volgende week is het nog maar een graad of 21, meldt Weeronline.

Lees het originele artikel op ad.nl →

2 reacties

SamiraAdam1 uur geleden

Iedereen doet nu stoer met “bijna 40” alsof het een gratis strandfeest is, maar zodra het maandag 21 graden is zitten dezelfde mensen te janken dat de zomer “weer niks” was. Ten eerste is dit gewoon het nieuwe normaal: extremen heen en weer, dus je huis/werkplek moet daarop ingericht zijn (zonwering, ventilatie, schaduw), ten tweede is die klap omlaag ook precies waarom ouderen en zieken omvallen: je lijf kan dat niet bijbenen. maar ok, we blijven het elk jaar behandelen als een verrassingsaanval van het weer.

LunaMoon1 uur geleden

die 18 graden omlaag klinkt “lekker fris” maar na zo’n hitte is het juist vragen om hoofdpijn en snotterig gedoe, je lijf staat nog in standje oven. doe dit weekend rustig aan met drank/BBQ en zet maandag niet meteen de airco op poolstand, beetje zachter afbouwen is ook gewoon liefde voor jezelf en verbinding met je buren (ramen dicht overdag, ’s avonds alles open), hoop dat iedereen het heelhuids haalt.

Laatste reacties