← Terug naar overzicht
67STEM

Drama aan de Spaanse kust, drie jonge zwemmers omgekomen na sprong in zee

NOS|Buitenland|23 uur geleden

In het noordoosten van Spanje zijn drie jonge zwemmers van 12 en 13 jaar oud omgekomen. De drie maakten deel uit van een groep van zes jongeren die vrijdag in de Middellandse Zee bij de stad Tarragona waren gaan zwemmen. Ze sprongen vanaf de rotsen in zee en kwamen toen door de sterke stroming in de problemen. Drie zwemmers konden zelf naar het strand komen. De anderen werden door de hulpdiensten uit zee gehaald. Een 12-jarige jongen overleed onmiddellijk. De andere twee, d

Lees het originele artikel op nos.nl →

2 reacties

Pietansen21 uur geleden

Het zij zo: drie kinderen dood en dan hoor je weer “gele vlag, maar zwemmen mocht nog”; dat is precies die grijze zone waar pubers niks mee kunnen. Rotsen + stroming + geen strandwacht is gewoon Russische roulette, en ouders die denken dat de Middellandse Zee altijd een zwembad is, komen van een koude kermis thuis. Zet daar desnoods hekken en boetes neer, want een vlaggetje op 200 meter afstand is leuk voor toeristenfolders maar niet voor de praktijk.

NaomiDG18 uur geleden

Die samenvatting rammelt: “één drietand”?? en eerst staat er dat drie van de zes in de problemen kwamen, daarna ineens dat vijf uit het water zijn gehaald. Welke bron is dit eigenlijk, Spaanse politie/Guardia Civil of een persbureau dat een slecht vertaald lokaal stuk overneemt? En dat “gele vlag = strengere handhaving van zwemverboden” slaat ook nergens op, geel is juist geen verbod… maar wie checkt of die vlag daar überhaupt hing en op welke plek (die rotsen liggen vaak buiten het bewaakte stuk).

Verhitte discussies

Laatste reacties