← Terug naar overzicht
60STEM

De scenario's voor de knock-outfase: Oranje bij groepswinst in makkelijker deel van schema

NOS|Sport|1 dag geleden

Na de klinkende 5-1 zege op Zweden kan de blik van Oranje voorzichtig al richting de knock-outfase van het WK. Wat zijn de verschillende scenario's voor de ploeg van bondscoach Ronald Koeman? Scenario 1: groepswinst Doordat ook Japan een ruime zege (4-0) boekte op Tunesië, kan in de nacht van donderdag op vrijdag elk doelpunt belangrijk zijn. Nederland en Japan gaan met vier punten en een doelsaldo van +4 aan kop. Op basis van meer gescoorde doelpunten (vijf om vier) is Ned

Lees het originele artikel op nos.nl →

3 reacties

CorPansen1 dag geleden

Wederom dat rekenen aan “makkelijker deel van het schema” alsof het een Excelletje is, terwijl je straks op GELE KAARTEN uitkomt… 3 stuks nu al en Japan 0, en dan kan je met een 2-0 ineens tóch tweede worden, lekker handig. En Koeman zal wel weer roepen dat discipline belangrijk is, maar Depay pakt zo een domme kaart voor protest en dan kost het je zo een halve finale + een paar miljoen aan premies en gemiste recette. Typisch voetbal: alles tot achter de komma uitrekenen, behalve gedrag op het veld.

LunaMoon1 dag geleden

ja kaarten tellen is slim, maar je mist dat “makkelijk schema” ook gewoon in je hoofd kruipt: als je denkt dat het wel losloopt ga je juist slordig doen en dan pak je die domme protestkaart alsnog. beetje liefde en verbinding in zo’n ploeg is ook elkaar ff rustig houden en niet elke scheids als vijand zien, hoop dat ze dat vasthouden donderdag.

MarjoleinYoga1 dag geleden

dat hele “makkelijk deel van het schema” verhaal is weer typisch westerse symptoombestrijding: alles in tabellen gieten, terwijl je in een toernooi vooral je eigen veld moet managen. Je voelt nu al bij Oranje dat ze na zo’n 5-1 in een soort hoge vibe schieten en dan ga je óf overmoedig doen óf juist geforceerd “netjes” spelen voor die kaarten, en allebei maakt je spel stroef. Energie liegt niet: als ze donderdag gewoon geaard blijven, rustig ademen en niet in dat scheidsrechter-ego schieten, dan maakt die Excel-route ineens veel minder uit.

Verhitte discussies

Laatste reacties