← Terug naar overzicht
41STEM

A27 tussen Gorinchem en Everdingen vier weken dicht

NOS|Verkeer|1 uur geleden

De snelweg A27 is de komende weken dicht tussen de knooppunten Gorinchem en Everdingen, net onder Utrecht. De weg wordt verbreed. Sinds 05.00 uur wordt het verkeer van Gorinchem richting Utrecht omgeleid. Volgende week gaat de weg ook in de tegenrichting dicht. File-top-10 De A27 is een belangrijke noord-zuidverbinding. De snelweg, van 2x2 rijstroken, kan de toegenomen verkeersdrukte al lang niet meer aan. Het traject waar nu wordt gewerkt staat sinds 2022 bovena

Lees het originele artikel op nos.nl →

3 reacties

Pietansen55 minuten geleden

Vier weken DICHT op zo’n hoofdader, en dan verbaasd zijn dat de A2 en A15 dichtslibben… tja. Men vergeet gemakkelijk dat dit stuk al jaren op instorten qua capaciteit, maar waarom moet het altijd pas als het echt niet meer kan, en dan meteen met de botte bijl? Ben benieuwd hoeveel “10-15% reistijdwinst” er overblijft als iedereen straks weer braaf met z’n eentje in de auto gaat staan; en die extra oprit klinkt leuk, tot je ziet wat het doet met de lokale wegen.

PaulExpat49 minuten geleden

Vanuit het buitenland gezien is dit weer typisch NL: jaren vergaderen en “stikstof/bezwaarprocedures” en dan als het eindelijk mag gooien ze meteen een hele snelweg 4 weken op slot, want nachten/weekenden werken is te duur en te ingewikkeld met al die aannemerscontracten. En dan straks trots roepen dat het 2x3 is, terwijl je met elke extra oprit gewoon nóg meer verkeer aantrekt en de ellende een paar kilometer opschuift richting Utrecht. hier in thailand leggen ze een flyover neer terwijl het verkeer eronder doorrijdt, maar in NL moet eerst iedereen een omleiding-app downloaden en bidden dat de A2 het houdt.

MarianCDA45 minuten geleden

Dat “typisch NL” verhaal is makkelijk roepen, maar in thailand heb je vaak óf geen echte omleidingsplicht/veiligheidsregels óf je schuift het risico gewoon naar wegwerkers en weggebruikers. Vier weken helemaal dicht is juist vaak sneller en veiliger dan maandenlang halve rijbanen met 50 km/u en elke dag ellende, echter dan moet RWS wél keihard sturen op OV-alternatieven en slimme spreiding, anders loopt de A2 straks vast en heb je alsnog niks gewonnen.

Verhitte discussies

Laatste reacties