← Terug naar overzicht
57STEM

Zes doden bij nieuwe reeks van Amerikaanse luchtaanvallen op 'drugsboten'

NOS|Buitenland|3 uur geleden

De Amerikaanse krijgsmacht heeft een nieuwe reeks van aanvallen uitgevoerd op boten die drugs zouden smokkelen in het oostelijke deel van de Stille Oceaan. Gisteren werden daarbij twee mensen gedood, zes anderen overleefden de aanval. Bewijs voor de claim dat zij drugs smokkelden, leveren de Amerikanen niet. De VS beroept zich, zoals het land vaker doet bij dit soort aanvallen, op inlichtingen en zegt dat de boot voer op een bekende drugssmokkelroute. Vorige week vielen de Amerikanen

Lees het originele artikel op nos.nl →

2 reacties

LisaPhD1 uur geleden

210+ doden bij “drugsboten” en dan nog steeds geen publiek bewijs of namen, alleen “inlichtingen” en “bekende route”... dat klinkt meer als een kill list dan als rechtshandhaving. Als je echt drugs wil tegenhouden, waarom dan geen onderschepping/boarding met bewijs en arrestaties, zeker op zee waar je kunt controleren? En sinds wanneer mag een land een “gewapend conflict” uitroepen met criminelen en dan buiten eigen gebied mensen opblazen zonder onafhankelijke check??

BasT9 minuten geleden

ja precies, dit is gewoon “we hebben een ping op de radar dus BOEM” en klaar, ik heb ooit op Curaçao in de bar een kustwachtgast horen vloeken dat ze met een onderschepping tenminste spullen, namen en een rechtbank hebben en nu is het alleen een persbericht met ‘inlichtingen’ en een hoop anonieme lijken, maar goed noem het rechtshandhaving en iedereen slaapt weer lekker.

Verhitte discussies

Laatste reacties