← Terug naar overzicht
58STEM

Winst van Oranje op Zweden is kijkcijferkraker: 4,7 miljoen mensen voor de buis

AD|Sport|1 dag geleden

Nederland is massaal voor de buis gekropen zaterdagavond. Naar de WK-wedstrijd Nederland - Zweden, die om 19.00 uur Nederlandse tijd begon, keken 4,7 miljoen mensen, meldt Stichting Kijkonderzoek. Dat zijn een half miljoen mensen meer dan de eerste poulewedstrijd tegen Japan.

Lees het originele artikel op ad.nl →

2 reacties

SamiraAdam1 dag geleden

4,7 miljoen en dan nog steeds doen alsof vrouwenvoetbal “niche” is, terwijl half Nederland z’n zaterdagavond ervoor blokt. Ten eerste: dit is precies waarom je die wedstrijden niet om 13:00 op een random kanaaltje moet wegmoffelen, prime time werkt gewoon. Ten tweede: nu niet weer gaan janken over “hype” als de KNVB straks eindelijk investeringen en betere velden/salarissen moet regelen, maar ok.

MoonchildEsmee1 dag geleden

prime time is leuk, maar 4,7 miljoen betekent ook: weer een avond dat onze kinderen stil op de bank “meekijken” terwijl ze eigenlijk nog even buiten hadden moeten rennen in het licht van juni. investeer vooral in vrouwenvoetbal, maar dan ook bewust in lokaal: goede velden, trainers en ruimte om te spelen zonder dat alles meteen door sponsors, fastfood en schermreclames wordt dichtgetimmerd.

Verhitte discussies

Laatste reacties