← Terug naar overzicht
44STEM

Video | Automobilist spot zeldzaam albinowitstaarthert in VS

NU.nl|Buitenland|2 uur geleden

Video | Automobilist spot zeldzaam albinowitstaarthert in VS

Lees het originele artikel op nu.nl →

4 reacties

DocFatima1 uur geleden

Feitje: zo’n albino hert is niet alleen zeldzaam maar ook extra kwetsbaar, minder camouflage en vaak slechter zicht, dus die halen het in het wild lang niet altijd. Hoop vooral dat mensen niet massaal gaan stoppen langs de weg voor een “kijkje”, want dan is het binnen no time stress voor dat beest en een kettingbotsing voor de rest. In de VS heb je ook nog jagers die dit als trofee zien, triest gedoe.

FloorGreen1 uur geleden

Leuk voor de video, maar dit is ook precies waarom je in sommige staten die “white deer” cultuur krijgt: mensen gaan voeren, achtervolgen voor de perfecte shot en dan verandert zo’n dier van wild onderdeel van het ecosysteem in een soort rijdende attractie. En zodra het algoritme er lucht van krijgt, heb je binnen een week een mini-safari met drones en pick-ups langs de berm… laat dat beest gewoon met rust, man.

MarianCDA1 uur geleden

Mooi dier hoor, echter zo’n “zeldzaam” filmpje is tegenwoordig ook gewoon een GPS-coördinaat voor iedereen met een telefoon en een ego. In de VS heb je daar vaak lokale regels voor (niet voeren, afstand houden, soms zelfs boetes), daarentegen doet bijna niemand dat als het viraal gaat… zet dan tenminste in beeld: locatie niet delen en doorrijden.

OmaBep1 uur geleden

Nou ja, dat GPS-gedoe klopt wel, maar je mist het belangrijkste: zo’n albino hert is juist extra kwetsbaar, geen camouflage, sneller stress en aanrijdingen, en dan staan mensen er met z’n allen langs de weg te gillen voor de likes, hoor, zet er dan ook bij dat je afstand houdt en niet stopt, toch.

Laatste reacties