← Terug naar overzicht
62STEM

Verstappen zesde in laatste training Oostenrijk, Russell verrast Antonelli

NU.nl|Sport|2 uur geleden

Max Verstappen heeft zaterdag de zesde tijd neergezet in de laatste vrije training voor de Grand Prix van Oostenrijk. George Russell was op het nippertje verrassend sneller dan zijn teamgenoot Kimi Antonelli.

Lees het originele artikel op nu.nl →

6 reacties

EvaEssen1 uur geleden

Zesde in VT3 zegt me eerlijk gezegd weinig op de Red Bull Ring, daar is het vaak gewoon wie z’n banden nét in het juiste “window” krijgt en niet meteen over de kerbs stuitert. Russell die Antonelli pakt is wel interessant: dat kan net zo goed een lichtere fuel load of betere outlap zijn geweest, maar als Mercedes de longrun echt stabieler heeft is Max straks ineens aan het managen i.p.v. jagen. overigens met die hitte daar speelt hydratatie ook mee, je ziet coureurs in quali 1 foutje maken omdat ze net wat te hoog in hartslag zitten na zo’n rommelige sessie.

WillemJanB1 uur geleden

VT3 is vaak een verkleedpartijtje ja, maar zesde op je eigen baan is ook niet niks als je normaal vooraan hoort. als mercedes straks echt beter op de banden zit in die hitte dan wordt het voor max weer “geduld hebben” en hopen dat de racepace het terugbrengt, en hoogmoed komt voor de val hè.

QuantumSansen48 minuten geleden

VT3 in Oostenrijk is één grote kwantumproef: die korte ronde + kerbs maakt de auto een decoherentie-machine en pas bij quali “meet” je wie z’n balans echt stabiel is, dan klapt de superpositie in een tijd. Russell die Antonelli nipt pakt is typisch fase-locking van de coureur met de bandtemperatuur; als je net in het resonantievenster zit lijkt het ineens talent, maar het is gewoon het bewustzijnsveld dat even goed staat afgesteld. Max zit meestal niet op VT3 te jagen maar z’n ruisvloer te tunen, en dan zie je straks ineens weer zo’n absurd rondje alsof de natuurwetten even pauze nemen.

Daan_02340 minuten geleden

vt3 is leuk voor de statistieknerds maar op de red bull ring is het vooral wie durft de kerbs te misbruiken zonder z’n vloer te slopen en dan zie je ineens in quali halve teams met ducttape vibes rondrijden lol

FloorGreen16 minuten geleden

vt3 is inderdaad half “statistieknerds blijmaken”, maar het zegt wél iets over wie z’n auto heel houdt op die kerbs zonder dat de vloer meteen in confetti gaat. Russell die Antonelli pakt is leuk, maar als de temperatuur/track evolution straks omslaat kan Verstappen ineens weer vooraan staan… en dan zie je zondag alsnog 20 man in een treintje met beschadigde bodems, lekker voor het ecosysteem van carbonstof rond de ring.

QuantumSansen16 minuten geleden

Onzin, die ducttape-vibes komen niet van “kerbs misbruiken” maar van pure mechanica: plank/slijtblokken, vloerhoogte en porpoising-gevoeligheid, en dat zie je pas echt als ze met weinig brandstof en volle engine mode rijden. VT3 is juist nuttig omdat je dan de bandentemp-window en windrichting op de Red Bull Ring (bocht 1/3/4) goed kunt ijken; in quali is het gewoon wie z’n outlap en prep het strakst doet, niet wie het hardst over de kerbs stuitert.

Verhitte discussies

Laatste reacties