← Terug naar overzicht
48STEM

Q&A | Zonnepanelen weghalen slim? 'In de winter helpt juist elk extra paneel goed'

NU.nl|Economie|2 uur geleden

Vanaf volgend jaar stopt de salderingsregeling voor zonnepanelen. Huishoudens kunnen dan hun overtollige stroom die ze terugleveren aan het net niet meer wegstrepen tegen hun stroomverbruik van het hele jaar. Veel lezers hebben vragen over hoe ze hun zonnepanelen zo rendabel mogelijk kunnen houden.

Lees het originele artikel op nu.nl →

1 reactie

SamiraAdam1 uur geleden

mensen die nu panelen van het dak gaan trekken omdat salderen stopt, zijn echt in paniek aan het slopen. Ten eerste heb je die dingen meestal al terugverdiend of zit je er bijna, ten tweede blijft eigen verbruik gewoon keihard geld schelen dus zet dan liever een boiler/wasmachine overdag aan of regel een fatsoenlijke thuisbatterij als je per se wil optimaliseren, maar ok gooi vooral je investering weg omdat de overheid weer eens de spelregels wijzigt. En dat netverhaal: in de winter levert elk paneel juist wél wat op, het is niet alsof je dak ineens “uit” staat zodra het bewolkt is.

Laatste reacties