← Terug naar overzicht
43STEM

Niet OpenAI, maar het Witte Huis bepaalt wie zijn nieuwste AI mag gebruiken

NOS|Tech|2 uur geleden

De Amerikaanse regering wil bepalen welke bedrijven en organisaties toegang krijgen tot het nieuwste AI-programma van OpenAI, melden meerdere Amerikaanse media. Het gaat om een AI-programma dat gebruikt kan worden om veiligheidsproblemen in computerprogramma's te vinden. Dit AI-programma heeft de naam GPT-5.6. In verkeerde handen zou een hacker er een veiligheidsprobleem mee kunnen ontdekken en dat vervolgens kunnen misbruiken, bijvoorbeeld om bij een bedrijf binnen te dringen. Ook an

Lees het originele artikel op nos.nl →

1 reactie

MarcoAnsen1 uur geleden

tja, als je een tool hebt die zowel lekken kan dichten als openbreken, dan gaat de overheid vanzelf aan het hek staan. en geloof me, “alleen voor de goeie partijen” is in de praktijk gewoon: wie de juiste stempel en vrienden heeft mag erin, de rest zoekt het maar uit op github.

Verhitte discussies

Laatste reacties