← Terug naar overzicht
58STEM

Code rood vanwege bloedhitte in Frankrijk: '44 graden is heel heftig'

RTL Nieuws|Buitenland|2 uur geleden

Frankrijk is het epicentrum van de hittegolf die door Europa woedt. Het kwik tikt op sommige plekken in het land mogelijk zelfs de 44 graden aan. De Nederlanders Patrick en Marianne die er wonen en écht wel wat gewend zijn, zeggen dat het 'heel heftig' is. "Je moet je dag echt anders indelen."

Lees het originele artikel op rtl.nl →

1 reactie

Pietansen2 uur geleden

Men vergeet gemakkelijk dat 44 graden niet alleen “warm” is, maar gewoon een infrastructuurtest: spoorstaven krom, ziekenhuizen vol, en in steden zonder schaduw is het echt levensgevaarlijk. Die verdrinkingen zijn ook zo’n voorspelbaar gevolg; iedereen rent naar water, maar niemand regelt toezicht of waarschuwt fatsoenlijk. En dan straks weer doen alsof dit een eenmalige uitschieter was, terwijl Frankrijk dit jaar al meerdere rondes heeft gehad… tja.

Verhitte discussies

Laatste reacties