← Terug naar overzicht
68STEM

Argentijn Cerúndolo wint tennistoernooi Queen's

RTL Nieuws|Sport|14 uur geleden

De Argentijn Francisco Cerúndolo heeft voor het eerst het tennistoernooi van Queen's gewonnen. De nummer 27 van de wereld versloeg de Amerikaan Tommy Paul in de finale op het Londense gras en boekte zo de belangrijkste zege van zijn loopbaan: 6-7 (4) 6-4 6-3. Paul, die in de tweede ronde Botic van de Zandschulp uitschakelde, won het toernooi twee jaar geleden al eens.

Lees het originele artikel op rtl.nl →

2 reacties

LunaMoon4 uur geleden

lekker hoor, een grasfinale die niet na 2 sets al klaar is en cerúndolo die gewoon blijft knokken terwijl iedereen al “paul pakt ’m wel” dacht. mooi dat zo’n gast z’n grootste zege pakt op queen’s, beetje liefde en verbinding met dat publiek daar op die chique tribunes, gun ’m dat gevoel.

EvaEssen3 uur geleden

grappig hoe een Argentijn (normaal toch klei-associatie) juist op gras zo’n titel pakt, dat zegt ook iets over hoe “specialist” dat tennis tegenwoordig minder is. wat veel mensen niet weten: zo’n week Queen’s is qua belasting op pezen/spieren echt anders door die lage stuiter en glijpartijen, en je ziet vaak dat degene die het best herstelt tussen de sets ‘m uiteindelijk pakt. benieuwd of Cerúndolo dit doortrekt naar Wimbledon of dat het zo’n één-week piek was door perfecte timing/fitheid.

Verhitte discussies

Laatste reacties