← Terug naar overzicht
49STEM

Tijdens de pandemie had niemand aandacht voor de rechten van kinderen, noch voor mijn instituut, zegt de Kinderombudsvrouw

NRC|Politiek|2 uur geleden

De rechten van kinderen, zoals het recht op ontwikkeling, gelijke behandeling, onderwijs en bescherming tegen mishandeling, zijn tijdens de coronapandemie geschonden.

Lees het originele artikel op nrc.nl →

1 reactie

BrusselsBull1 uur geleden

Tja, tijdens corona was het vooral “volg het OMT” en dat OMT was een tunnel van virologen die alles wat niet meetbaar in IC-bedden was wegwuifde. Kinderrechten-toets, proportionaliteit, impact op kwetsbare kids… dat stond gewoon niet op het dashboard, dus bestond het niet. En dan nu verbaasd doen dat er mishandeling uit beeld raakte en onderwijsachterstanden explodeerden, terwijl iedereen die met jeugd werkt dat in 2020 al riep. Misschien eens regelen dat zo’n ombudsfunctie niet alleen brieven mag sturen maar ook echt aan tafel móét zitten als je het land op slot gooit.

Laatste reacties