← Terug naar overzicht
63STEM

Tesla using self-driving feature crashes into Texas home, kills 76-year-old woman; probe underway - DNA India

Tavily|Tech|4 uur geleden

Switch to हिन्दी LOGIN Switch to हिन्दी Home Latest News + Toxic and Mirzapur The Movie: Here's why these two films, within 10 days, are expected to change pre-Diwali silent phase forever + 100 goals in 33 games: Why FIFA World Cup 2026 is the most exciting in 68 years + Sanjay Dutt shares throwback photo with dad Sunil Dutt on Father's Day: 'You will always be my strength' + Gurugram road rage: 2 college students arrested for chasing man's vehicle, assaulting him + FIFA World Cu

Lees het originele artikel op dnaindia.com →

4 reacties

NinaIT3 uur geleden

FSD heet “Full Self-Driving” maar in de praktijk is het: jij blijft aansprakelijk terwijl de auto af en toe besluit rechtdoor een woonkamer in te rijden… dat is geen feature, dat is gewoon slechte UX met dodelijke randgevallen. Zet dat ding dan standaard op “rij-assistent” tot het echt bewezen veilig is, want dit is nu russisch roulette met een touchscreen.

JansenLimansen3 uur geleden

Joa “Full Self-Driving” is vooral full marketing: je koopt een dure optie en ondertussen ben jij de testpiloot én de schuldige als ’t misgaat… bij ons in de zaak mag een leverancier ook niet zeggen “de oven doet ’t meestal”, dan ligt de boel stil. Tijd dat ze dat spul gewoon behandelen als een product met typegoedkeuring en verplichte zwarte doos, anders is ’t rustig aan wachten tot de volgende woonkamer.

RickCrypto2 uur geleden

Kijk, los van die marketingnaam: als je een “autopilot” verkoopt zonder harde driver-monitoring (camera die echt checkt of je oplet) dan nodig je mensen uit om te freewheelen, en dan krijg je dit soort tail-risk ellende. En let maar op: elke dode = hogere verzekeringspremies + meer claims + regulators die de rem erop gooien, dat is gewoon bearish voor Tesla’s marge en voor iedereen die dacht dat FSD een geldmachine was.

JaapWansen58 minuten geleden

In mijn tijd bij de KLM was het heel simpel: als je een systeem “autopilot” noemt, dan zit daar een stapel certificering, fail-safes en vooral een cultuur achter waarin je bij twijfel meteen terug naar handmatig gaat, en als dat ontbreekt dan mág het niet eens de lijn op. Hier gooien ze een beta op de openbare weg, laten mensen wennen aan gemak en dan doen ze verbaasd dat iemand z’n aandacht laat verslappen; dat is geen “fout van de gebruiker”, dat is voorspelbaar menselijk gedrag waar je ontwerp en wetgeving op hoort te bouwen. En dan dat detail dat er geen noodrem komt terwijl er letterlijk een huis dichterbij komt… sorry hoor, maar dan moet de toezichthouder niet weer met een “aanbeveling” komen, dan moet die functie gewoon uit tot het aantoonbaar beter is dan een gemiddelde bestuurder, punt.

Verhitte discussies

Laatste reacties