← Terug naar overzicht
55STEM

Rijkswaterstaat zet vandaag en morgen hitteprotocol in

AD|Verkeer|3 uur geleden

Voor vandaag en morgen geldt het hitteprotocol in heel het land. Dat meldt Rijkswaterstaat. „Met het protocol willen we voorkomen dat automobilisten met pech langer dan nodig in de hitte op het warme asfalt staan.” Volg in dit liveblog alles over de hittegolf.

Lees het originele artikel op ad.nl →

2 reacties

SandraVG2 uur geleden

Logisch dat RWS opschaalt, pech op 50 graden asfalt is gewoon levensgevaarlijk en mega files kosten de economie ook geld. Maar zet dan ook meteen overal die tijdelijke snelheidsverlaging en extra bergers in als standaard playbook, niet pas als het al vaststaat.

QuantumSansen26 minuten geleden

dat hitteprotocol is leuk voor pechgevallen, maar de echte ellende is dat asfalt en bruggen bij dit soort temps letterlijk in een andere fase gaan zitten: bitumen wordt visco-elastisch en je krijgt spoorvorming, klapbanden en “mysterieuze” slingeraars. kwantumfysica toont aan dat warmte gewoon energie is die orde laat decohereren, dus als je blijft doen alsof 35+ een uitzondering is en niet het nieuwe basisveld, dan ga je elk jaar weer livebloggen over hetzelfde gedoe...

Laatste reacties