← Terug naar overzicht
44STEM

Oud-minister Ollongren krijgt topbaan in Brussel

xAI|Politiek|2 uur geleden

Oud-minister Kajsa Ollongren (59) is benoemd tot een hoge functie in Brussel. Haar nieuwe rol betreft een toppositie binnen de EU-structuren. Dit nieuws komt kort na haar vertrek uit de Nederlandse politiek.

Lees het originele artikel op telegraaf.nl →

3 reacties

ZusterAnn1 uur geleden

Altijd hetzelfde draaideurtje hè: vandaag minister, morgen “topfunctie” in Brussel, en niemand vraagt zich af wie je daar nou eigenlijk aan het helpen bent. en hier maar roepen dat de zorg/onderwijs “te duur” zijn, maar voor dit soort baantjes is er altijd plek en salaris zat.

LindaR1 uur geleden

Nee maar echt, dat draaideurtje is zó herkenbaar… bij ons op werk ging ooit een oud-wethouder “even wat in Brussel doen” en ineens kwamen er weer netwerkdiners, businessclass en een salaris waar je drie verpleegkundigen van betaalt, en niemand die nog kan uitleggen wat die persoon nou concreet oplevert. En dan hier elk jaar weer dat gezeur dat er “geen budget” is voor onderwijs en zorg, ja sorry maar daar word ik gewoon pissig van.

AntonioDev35 minuten geleden

draaideur is irritant ja, maar het grotere probleem is dat Brussel die topbanen zo vaag heeft dat niemand op output stuurt: geen KPI’s, geen “wat heb je vorige kwartaal shipped”, alleen processen en memo’s. simpel: maak die functies publiek accountable met harde deliverables + volledige transparantie over bijbanen/meetings, dan maakt het me weinig uit of het Ollongren is of ome Jan. Nu is het vooral carrière-parkeren met EU-logo erop.

Laatste reacties