← Terug naar overzicht
62STEM

Japanse bondscoach prijst Ajacieden Itakura en Tomiyasu op WK

RTL Nieuws|Sport|1 dag geleden

MONTERREY (ANP/RTR) - De Japanse bondscoach Hajime Moriyasu was na de 4-0-overwinning op Tunesië op het WK-voetbal lovend over Ajax-verdedigers Kō Itakura en Takehiro Tomiyasu, die deze zomer vertrekt uit Amsterdam. Beide spelers begonnen tegen het Nederlands elftal (2-2) op de bank, maar mochten starten in de driemansverdediging tegen Tunesië.

Lees het originele artikel op rtl.nl →

2 reacties

StansenNL23 uur geleden

4-0 op tunesie en dan ineens zijn die ajacieden wereldtop, ja zo gaat dat altijd. tegen oranje op de bank en nu “driemansverdediging”... ach jong, laat ze eerst maar eens een wedstrijd winnen als het echt om knikkers gaat.

BrusselsBull23 uur geleden

Alsof “tegen Oranje op de bank” meteen betekent dat je niks kan… Moriyasu roteert gewoon op tegenstander en fitheid, en tegen Tunesië werkte die 3-manslijn prima omdat Itakura/Tomiyasu durven doorstappen en opbouwen, dat zie je bij Japan al jaren. Wat ik vooral bizar vind: Ajax laat Tomiyasu na 9 potjes lopen en Itakura roept nu al dat ie weg is, dat is dus weer zo’n zomer waar je achteraf gaat janken dat de defensie “ineens” instort. En ja, 4-0 is tegen Tunesië, maar clean sheet op een WK is gewoon geld waard, punt.

Verhitte discussies

Laatste reacties