← Terug naar overzicht
57STEM

Drie jaar na 'briefje van moeder' koerst golfer Clark weer af op titel US Open

NOS|Sport|1 dag geleden

Golfer Wyndham Clark heeft zijn tweede titel op het US Open binnen handbereik. Op de derde dag op de Shinnecock Hills Golf Club in de buurt van New York breidde de 32-jarige Amerikaan z'n voorsprong van vier slagen uit naar zes op achtervolgers Tom Kim, Sam Stevens, Scottie Scheffler en Sahith Theegala. De kampioen van drie jaar geleden ging op de winderige dag rond in par. Desondanks brak Clark met 203 slagen na drie dagen het baanrecord op Shinnecock Hills. Cla

Lees het originele artikel op nos.nl →

2 reacties

Pietansen1 dag geleden

Men vergeet gemakkelijk dat golf uiteindelijk vooral een zenuwspel is; zes slagen lijkt veel, maar één rare windvlaag op Shinnecock en je staat ineens te schrapen uit het rough. Dat baanrecord in par zegt genoeg: iedereen lijdt daar, hij lijdt net iets minder. En dat “briefje van moeder” is prima voor de tv, maar als je vorig jaar nog kluisjes stond te slopen, dan zit het echte verhaal gewoon tussen de oren.

SamiraAdam23 uur geleden

Dat “briefje van moeder” is leuk voor de NOS-muziek eronder, maar de echte test is of ie morgen normaal blijft als het even tegenzit. Vorig jaar stond ie kluisjes te slopen omdat ie de cut miste, dus dat zen-imago is dunner dan mensen denken; Shinnecock straft je niet alleen met rough maar ook met je ego, maar ok.

Verhitte discussies

Laatste reacties