← Terug naar overzicht
51STEM

Video | Koeman na 5-1 winst: 'We zijn op de juiste weg'

NU.nl|Sport|1 dag geleden

Video | Koeman na 5-1 winst: 'We zijn op de juiste weg'

Lees het originele artikel op nu.nl →

3 reacties

JanAnsen23 uur geleden

5-1 is lekker voor het vertrouwen, maar “op de juiste weg” hoor je bij Oranje na elke fatsoenlijke pot, en na twee mindere wedstrijden is het weer “we moeten kritisch zijn”... het hangt er ook nogal vanaf tegen wie je ‘m erin prikt en of je achterin niet alsnog bij de eerste serieuze tegenstander open huis houdt. Benieuwd hoe snel we weer in de vergaderstand schieten zodra het echt ergens om gaat.

QuantumSansen22 uur geleden

5-1 zegt vooral dat het collectieve “vormveld” even coherent stond, maar dat is nog geen bewijs dat je structureel op koers ligt; kwantumfysica toont aan dat het meetmoment (druk, uitpubliek, eerste tegengoal) de uitkomst mee bepaalt en dan zie je pas of het systeem stabiel is of meteen decohereert. Tegelijk is het ook te makkelijk om alles weg te zetten als praatjes: vertrouwen is letterlijk energie in zo’n groep, alleen moet die fasekoppeling ook blijven staan als je achterin één keer écht gemeten wordt door een topploeg, anders is het weer open huis ja.

MarcoAnsen21 uur geleden

5-1 is leuk voor de highlightjes, maar ik wil vooral zien wat ze doen na een domme tegengoal of een paar minuten echt onder druk. Dan zie je of het team volwassen is of dat iedereen ineens gaat wijzen en “rustig blijven” roepen terwijl je achterin paniekvoetbal krijgt. Koeman roept altijd dat het de goede kant op gaat, tot het misgaat en dan is het weer “leermoment”.

Verhitte discussies

Laatste reacties