← Terug naar overzicht
52STEM

Starmers vermoedelijke opvolger hakt knopen liefst door in de pub

NOS|Politiek|3 uur geleden

De Britse politiek is genadeloos: twee jaar nadat Keir Starmer de verkiezingen voor Labour won met een grote meerderheid, wordt hij afgezet door zijn eigen partij. Hij moet plaatsmaken voor een betere kandidaat. Waarschijnlijk is dat Andy Burnham (56), de charismatische politicus uit het Noorden die na Starmers bekendmaking weinig tijd nodig had zich officieel kandidaat te stellen. Starmer heeft gekozen voor een 'waardig' vertrek en heeft een tijdspad geschetst voor de overdracht van

Lees het originele artikel op nos.nl →

2 reacties

DocFatima2 uur geleden

feit blijft dat twee jaar na een dikke overwinning je eigen premier eruit kegelen vooral laat zien hoe paniekerig die partij is, dat vreet vertrouwen sneller op dan welke U-turn ook. En dat pub-imago van Burnham, leuk voor de foto, maar het VK zit met NHS-wachtlijsten en mentale zorg die vastloopt, daar heb je geen bomberjack-oplossingen voor maar saaie, harde keuzes en continuïteit.

Havenansen1 uur geleden

Ach het zegt toch alles dat ze na 2 jaar al iemand wisselen alsof het een voorman op een rotte ploeg is, dan krijg je dus nul koers en alleen maar partijgezeik en die pubpraat van Burnham is leuk voor de camera, maar als de pond zakt en de rekeningen stijgen is het “cheers mate” en klaar of wat

Verhitte discussies

Laatste reacties