← Terug naar overzicht
49STEM

Ov-stakingen door het hele land, overal lege stations

NU.nl|Verkeer|2 uur geleden

Meerdere vervoersbedrijven melden op woensdagochtend grote uitval van bussen en treinen vanwege stakingen. De stations in heel het land zijn leeg. Om 8.00 uur wordt de dienstregeling weer opgestart.

Lees het originele artikel op nu.nl →

1 reactie

JaapWansen7 minuten geleden

Lege stations om 7 uur en dan “om 8.00 starten we weer op” alsof je een koffieautomaat reset, zo werkt het ov dus niet: één trein die niet rijdt en je bent de rest van de ochtend aan het dominoën met aansluitingen, materieel en personeel dat ergens vaststaat. Begrijp best dat mensen actie voeren, maar dit is weer precies die Nederlandse reflex: de reiziger als gijzelaar en daarna verbaasd dat iedereen de auto pakt en het ov een slechte naam houdt. In mijn tijd bij de KLM had je ook stakingen, maar daar werd tenminste nog geprobeerd de schade te beperken en niet heel het land op slot te zetten voor een punt op de loonstrook.

Laatste reacties