← Terug naar overzicht
39STEM

Het ongemak van een robot in de lift

NRC|Tech|2 uur geleden

Recent was ik in China en zag ik hoe robots daar in het dagelijks leven al een stuk gangbaarder zijn dan hier. Dat is niet alleen maar comfortabel, het brengt ook nieuwe vormen van ongemak mee.

Lees het originele artikel op nrc.nl →

1 reactie

RickCrypto1 uur geleden

In China zijn die robots niet “gezellig”, het is gewoon schaalbaarheid: minder personeel, 24/7 uptime, en jij mag de menselijke interactie short gaan. Maar dat ongemak in de lift is echt, want zodra zo’n ding je niet aankijkt en tóch beslist wie er eerst uit mag, voel je ineens hoe weinig controle je hebt… en hier gaan we daar straks ook bullish op, want het is goedkoper dan mensen.

Laatste reacties