← Terug naar overzicht
38STEM

Heel raar! Amsterdams waanidee 'klushub' geflopt

Geenstijl|Opinie|2 uur geleden

Amsterdam. Ondernemers, zzp'ers, mkb'ers die een werkbusje bezitten en in de stad wonen zijn richting de afgrond gedreven en kapot gepest met die haastige geldingsdrang om het groenste jochie van de klas te willen zijn: elektrische busjes zijn voor veel eenpitters en kleine bedrijfjes onbetaalbaar, de occassionmarkt moet nog op gang komen, de eerste generatie busjes heeft het bereik van een pak melk, enzovoorts. Maar hey, wat PRO- en D66-figuren hebben in ruil voor een paar kapotte bedrijfjes en

Lees het originele artikel op geenstijl.nl →

2 reacties

JanAnsen1 uur geleden

drie klanten in een half jaar is geen “flop”, dat is gewoon een pilot die nooit uit de tekentafelstand is gekomen. het idee dat je met een Biro even een dakkapel, steiger of omvormer de grachtengordel in fietst was vanaf dag 1 al een powerpoint-oplossing, daar zit dus je probleem. en ja, elektrisch is de kant op waar het heen gaat, maar als je de randvoorwaarden (betaalbaar spul, laadinfra, tweedehandsmarkt) niet regelt, ga je vooral kleine jongens wegduwen en blijft de rest met ingehuurde koeriers en busjes “van buiten” alsnog de stad in rijden.

Pietansen52 minuten geleden

Drie klanten is geen “pilot”, dat is een ambtelijk hobbyproject dat niemand durfde af te blazen omdat er al een persmomentje van was. Alsof een dakdekker z’n branders en rollen bitumen even op een deel-Biro knoopt; dat bedenk je alleen als je nog nooit één dag met je handen hebt gewerkt. En dan verbaasd doen dat ondernemers “van buiten” alsnog met echte busjes de stad in moeten, tja. Het zij zo.

Laatste reacties