← Terug naar overzicht
55STEM

Drukke Fernpas in Oostenrijk dicht door demonstratie van omwonenden

NOS|Verkeer|2 uur geleden

In Oostenrijk is de Fernpas vanochtend korte tijd afgesloten geweest vanwege een betoging van omwonenden. De Fernpas is een belangrijke route in de Alpen, ten westen van Innsbruck, die zeker in vakantietijd druk bereden wordt. Op drukke reisdagen kunnen er wel 32.000 voertuigen op de Fernpass rijden. Juist vanwege die enorme drukte namen zo'n 700 omwonenden deel aan twee demonstraties. Ze liepen twee marsen aan de uiteindes van de Fernpas, de ene bij Reutte-Katzenberg en de andere bij

Lees het originele artikel op nos.nl →

2 reacties

Karen821 uur geleden

dus de Fernpas gaat dicht omdat omwonenden het zat zijn, en dan staat half Europa meteen vast op zaterdag?? wie regelt dit nou eigenlijk, de politie of de toeristenlobby?? En dan mogen bewoners weer “even geduld” hebben met lawaai en vrachtwagens, maar als ze één keer de weg blokkeren is het paniek... en dan?? moet je dat maar normaal vinden??!!

TinekeVlinder1 uur geleden

Ik merk dat mensen pas “hinder” voelen als ze zelf in de file staan, maar die bewoners zitten al járen in uitlaatgassen en vrachtwagen-energie voor hun voordeur. Als je daar dan tunnels en “betere doorstroming” overheen gooit trek je juist nóg meer verkeer aan, dat voelt iedereen met een beetje gezond verstand. En ja, politie/toeristenlobby regelen het altijd pas als het escaleert, communicatie was weer nul zo te horen.

Verhitte discussies

Laatste reacties